Ingyenesen használhatók éjszaka a parkolóházak

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Újabb kormányrendeletet írt alá Orbán Viktor miniszterelnök szombat este, amely a parkolást könnyítő intézkedésekről szól – adta hírül az MTI.

A rendelet november 23-án lép hatályba.

Ennek értelmében lakott területen kereskedelmi célú P+R, parkolóház, parkológarázs, zárt felszíni parkoló és nem zárt felszíni parkoló 

díjfizetés nélkül vehető igénybe az este 7-től reggel 7 óráig tartó idősávban.

A létesítmény üzemeltetője köteles ebben az idősávban az ingyenes parkolást lehetővé tenni.

Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóirodát vezető helyettes államtitkár az MTI-t úgy tájékoztatta: a miniszterelnök kezdeményezésére született egy másik kormányhatározat is, amely szerint a költségvetési szervek, valamint az állami tulajdonú cégek közterületi parkolói bárki számára ingyenesen igénybe vehetők lesznek este 7 és reggel 7 óra között.

A sajtófőnök közölte: a határozatban a kormány felkéri az önkormányzatokat, hogy saját hatáskörben rendelkezzenek az önkormányzat vagy a tulajdonában álló gazdasági társaságok parkolóinak bárki számára való megnyitásáról hétfőtől, és erről a döntésükről 48 órán belül tájékoztassák a lakosságot.

 
2020.11.21.
Forrás: index.hu

Díjmentes a parkolás november 4-től

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A 479/2020. (XI.3.) Kormányrendelet alapján 2020. november 4-től a közterületi, közszolgáltatásként nyújtott parkolás díjmentes Magyarország teljes területén.

Megugrott a forgalom Budapest belvárosában az ingyens parkolás bevezetése óta

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
Napok óta megy a vita, hogy az ingyenes parkolás bevezetése milyen forgalomnövekedést hozott Budapesten. Sokan nagy közúti zsúfoltságra panaszkodnak, mások szinte észre sem veszik a változást. A megoldás kulcsa: lekértük a forgalmi adatokat utcára lebontva a járvány előtti időszakról, valamint az ingyenes parkolás bevezetése előttről és utána. A lokális problémákat a bécsi modell orvosolhatja: a kizárólagos lakossági parkolóhely felfestése, aminek előkészítéséről a főpolgármester nyilatkozott lapunknak.

Hétfő óta nem kell fizetni a parkolásért Budapesten, sőt az ország más nagyvárosaiban sem. A lépést vita előzte meg, a leginkább érintett fővárosi kerületek például nagyon nem szerették volna, mert megnöveli a forgalmat és a beérkező ingázók a helyi lakosok parkolóhelyét veszik el. Mások szerint annyira lecsökkent a forgalom Budapesten a járvány miatti kijárási korlátozások alatt, hogy észre se lehet venni a növekményt.

Az is vita tárgya volt, hogy az ingyenes parkolás bevezetése csökkenti vagy növeli a járványveszélyt. Az ellene érvelők (a helyiek) szerint a lépés veszélyezteti a kerületben élők lakóhelyüknél történő parkolását, valamint nagyobb forgalmat, látogatottságot mozdít elő, ami elősegítheti a koronavírus terjedését. A mellette érvelők (bejárók) szerint pedig csökken a fertőzési kitettség, ha kocsival tudnak beutazni a belvárosba, mint sok utas között a buszon vagy villamoson. A saját szempontjait nézve mindkét félnek igaza van, a cikknek nem is ennek az eldöntése a célja, hanem hogy bemutassa: valójában mennyire nőtt meg a forgalom a fővárosban az ingyenes parkolás kihirdetése óta.

Ehhez már háromféle statisztika is rendelkezésre áll. Már első nap, hétfőn megírtuk a népszerű útvonalkereső applikáció, a Waze valós idejű adatai alapján, hogy a budapesti összforgalom növekedett. Az azóta elérhető adatok szerint ez a növekmény 10-15 százalék körül állt a következő napokban, kedden és szerdán is:

A képen jól látszik, hogy az elmúlt héthez képest nőtt a fővárosi átlagforgalom - Forrás: Wazestats
A képen jól látszik, hogy az elmúlt héthez képest nőtt a fővárosi átlagforgalom - Forrás: Wazestats

A Waze-adatokhoz hasonló eredményre jutott a Budapest Közút is, ahol a budapesti hidak forgalmának növekedését mérték az ingyenes parkolás bevezetésének első napján (hétfőn), és azt viszonyították az egy héttel korábbi hétfői, valamint egy járvány előtti átlagos hétfői nap forgalmához. Mivel a budapesti hidak forgalma leképezi a fővárosi forgalmat, itt is hozzávetőlegesen 10 százalékos növekményt mértek egy hét alatt. 

A Budapest Közút azonban tágabb kontextusba helyezte az adatokat. Ebből kiderült, hogy egy normál, járvány előtti hétfő forgalmához képest a járvány alatti forgalom múlt hét hétfőn csak a korábbi 60-64 százaléka volt, ami a mostani hétfőn (az ingyenes parkolás bevezetésének első napján) 63-68 százalékra emelkedett. Tehát ha minél kisebb növekmény bemutatása a cél, az is igazat mond, aki azt állítja: a korábbi normál forgalomhoz képest a járvány ideje alatt csak 3 százalékos forgalomnövekedést eredményezett a lépés. Ez tette például csütörtöki tweetjében Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár is.

Tízszázalékos közvetlen vagy 3 százalékos relatív forgalomnövekedés azonban akárhogy nézzük, nem sok, igazán nem is észrevehető. Mégis rengeteg helyről, olvasóktól érkezett jelzés, hogy az utcájukban elviselhetetlenül megnőtt a forgalom, összevissza parkolnak a kocsik, eleszik a parkolóhelyet a helyiek elől, sőt sok a szabálytalan parkolás a mindent szabad elv jegyében. Hogy lehet ez?

Ahhoz, hogy kiderítsük, mi okozhatja a lokálisan eltérő forgalomérzetet, lokális adatokra volt szükségünk. Ebben a TomTom autós navigációs eszközöket forgalmazó cég volt segítségünkre, ahol a cég eszközeit használó több ezer autós GPS-adatai segítségével utcára lebontott szűrést tudtak prezentálni. 

Előrebocsátva, hogy a budapesti átlagforgalom növekedése az elmúlt egy hétben a TomTom adatai szerint is ugyanakkora mértékű, mint a Budapest Közút vagy a Waze statisztikái, helyi bontásban már más a helyzet. A következő térképen nagyon jól látszik, hogy hétfőn a főváros leginkább igénybe vett parkolási zónáiban, a II. kerület Víziváros, az V. kerületi Lipótváros, valamint a XIII. kerületi Újlipótváros utcáinak többségében 50 százalékot is meghaladta a forgalomnövekedés az előző heti hétfőhöz képest. Azaz visszaállt a járvány előtt megszokott forgalmi káosz, azzal a különbséggel, hogy a kevés szabad (és ingyenessé tett) parkolóhelyre immár sokkal több autós pályázik.

Az online is böngészhető térképet tovább böngészve látható, hogy szintén nagyon megnőtt a forgalom Terézváros, Erzsébetváros, Józsefváros utcáin, és kisebb arányban (de sok utcában 10 százalékot meghaladóan) a Gellérthegyen, valamint a IX. a XI. és a III. kerület központi részein. Ez tehát a megfejtése annak, hogy miért éreznek nagy zsúfoltságot a város egyes részein lakók, és miért nem máshol.

A budapesti ingyenes parkolás kihirdetése előtt sok szó esett a bécsi példáról. Az osztrák főváros ugyanis már hetekkel előbb ingyenessé tette parkolóit a rövid távú parkolási zónákban. Ez utóbbi megfelel a budapesti parkolási zónáknak. Bécsben azonban nagyon sok parkolóhelyet jelöltek ki az utcákban a helyi lakosoknak, amit csak ők használhatnak, nem kell közösködniük rajtuk a többi autóssal, és ez nagy különbség Budapesthez képest.

Szerdai tájékoztatóján megkérdeztük Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy Budapest tervez-e hasonló lakossági parkolásra fenntartott helyeket kijelölni. Karácsony válaszában elmondta, hogy a kérdés a bécsi tapasztalatok kapcsán már felmerült ez a téma, és megalapozott szakmai munka kezdődött több kerülettel együttműködve a lakossági parkolóhelyek kijelölésének előkészítésére. Mint hozzátette, erre nem a következő hetekben kell számítani, de mivel a helyzet a járvány elmúltával is problémás lesz sok helyen, ezért mindenképpen szeretnének megoldást rá.

2020.04.09.

Forrás: index.hu

Face Mask Required Signs for Businesses, Restaurants and Offices

Július elejétől ismét fizetőssé válik a közterületi parkolás Magyarországon

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Meddig ingyenes a parkolás? Mostanában nagyon sok autós feltette ezt a kérdést magának és másoknak, ami nem csoda, hiszen már május végén lehetett arról hallani, hogy június vége felé újra fizetős lesz a parkolás országszerte.

A közterületi parkolás április 6-án, a koronavírus-járvány ideje alatt hozott kormánydöntés alapján vált ingyenessé Magyarország teljes területén.

„A koronavírus-járvány elleni védekezés egyik legfontosabb eszköze az emberek közötti biztonságos távolság fenntartása. Mivel zsúfolt tömegközlekedési járatokon ez nem vagy csak korlátozottan lehetséges, fontos, hogy aki tudja, használhassa a saját autóját, emiatt indokolt a kerületi parkolási díjak megszüntetése” – magyarázta az MTI-nek a kormány döntését Orbán Viktor miniszterelnök április 5-én.

Zhvg: A Levegő Munkacsoport szerint az ingyenes parkolás többet ...

A 2020. évi LVIII. törvény 69. § (1) (A humánjárvány terjedésének csökkentése érdekében) pontosan így rendelkezik:

  • a) a helyi közutak, valamint a helyi önkormányzat tulajdonában álló közforgalom elől el nem zárt magánutak, terek, parkok és egyéb közterületek, valamint
  • b) az országos közutak, valamint az állam tulajdonában álló közforgalom elől el nem zárt magánutak, terek, parkok és egyéb közterületek várakozási területeinek a járművel történő, várakozási célú használatáért 2020. július 1-jéig várakozási díjat nem kell fizetni.

Az ingyenes parkolás a Budapesten és több vidéki városban is telítette a parkolókat, és volt, ahol a parkolóhelyeket kereső személyautók miatt többszörösére nőtt a forgalom, pillanatok alatt megteltek a közterületi parkolók, a forgalmasabb helyeken szinte lehetetlen volt szabad parkolóhelyet találni.

Az ingyenesség miatt túltelített parkolókon túl megnövekedett a szabálytalan parkolások száma is.

Kollázs: estiujsag

Kép forrása: estiujsag.hu

Az elmúlt hónapok tapasztalatai is rámutattak: A fizető parkolási övezetek üzemeltetésénél nem a díjbevétel a legfontosabb szempont, hanem annak forgalomszabályozó hatása.

Adidas Yeezy Boost SPLY - 350 V2 OFF-WHITE white men shoes

Orbán Viktor: hétfőtől ingyenes a közterületi parkolás Magyarországon

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Hétfőtől díjmentes lesz a közterületi parkolás Magyarországon - közölte az MTI-vel Orbán Viktor miniszterelnök vasárnap.

A koronavírus-járvány elleni védekezés egyik legfontosabb eszköze az emberek közötti biztonságos távolság fenntartása. Mivel zsúfolt tömegközlekedési járatokon ez nem vagy csak korlátozottan lehetséges, fontos, hogy aki tudja, használhassa a saját autóját

- fogalmazott a kormányfő. Emiatt indokolt a közterületi parkolási díjak megszüntetése - tette hozzá.

Orbán Viktor tájékoztatása szerint a kormány vasárnap a helyzet megoldása érdekében rendeletet alkotott, amely a Magyar Közlönyben még a nap folyamán megjelenik. Ennek értelmében hétfőtől díjmentes lesz a közterületi parkolás Magyarországon - közölte a kormányfő.

2020.04.05.

Forrás: portfolio.hu

Air Jordan 1 Retro High OG "Obsidian" Sail/Obsidian-University Blue For Sale