Debrecen - Bevezették az új elektronikus parkolási fizetési rendszert

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Új elektronikus parkolási fizetési rendszert vezettek be az országban elsőként Debrecenben - jelentette be a helyszínen tartott szerdai sajtótájékoztatón a város alpolgármestere.

Bevezették az új elektronikus parkolási fizetési rendszert Debrecenben

Barcsa Lajos elmondta: a szolgáltatást egyelőre a Halköz mélygarázsban és a Jászai Mari téri üzleti parkolóban vehetik igénybe az autósok, akik az új rendszernek köszönhetően az eddiginél gyorsabban, könnyebben parkolhatnak. Hozzátette: a beruházás Debrecen Smart City programjának keretében valósult meg. Az alpolgármester szerint az új rendszer bevezetése jó példája annak, hogyan lehet egy hazai fejlesztésű, innovatív megoldással könnyebbé, egyszerűbbé tenni a városlakók életét.    

Fendrik László, a Rollet rendszert kifejlesztő és üzemeltető Parkour Technologies Kft. üzletfejlesztési igazgatója hangsúlyozta: az okos telefonokra letölthető applikáció segítségével, egyszeri regisztrációt követően készpénz vagy parkolójegy használata nélkül lehet várakozni. A parkolásért fizetendő díjat kihajtáskor az autós bankkártyájáról vonják le, az új applikációt használóknak egy innovatív rendszámfelismerő rendszer nyitja a sorompót - mondta, hozzátéve, hogy az adatok biztonságát és a tranzakció kezelését az OTP Bank Zrt. rendszere garantálja.  
Az intelligens technológiával más városokban, például Budapesten és Sopronban is találkozhatnak majd az autósok, ugyanakkor a fejlesztéssel a parkolás egyszerűsítése mellett a jövőben akár tankolni és bevásárolni is lehet majd - fűzte hozzá Fendrik László.    

Nyikos István, a DV Parking Kft. ügyvezetője az MTI kérdésére elmondta: az önkormányzati tulajdonú cég tavalyi árbevétele 920 millió forint, nyeresége pedig 230 millió forint volt. A városban összesen 6400 parkolóhelyet üzemeltetnek, ebből mintegy 750-et mélygarázsokban. Az új rendszer nagy előnyének nevezte, hogy az autósok időt takaríthatnak meg, és a hagyományos mobilfizetési rendszerekkel szemben plusz költséget sem számolnak fel, a szolgáltatásért a percalapú elszámolásnak köszönhetően csak a parkolóban eltöltött tényleges idő alapján kell fizetni. A beruházás 3 millió forintba került, a közeljövőben a város másik négy mélygarázsában és két üzleti parkolójában is szeretnék bevezetni a rendszert - fűzte hozzá az ügyvezető.

2018.06.13.

Forrás: profitline.hu

BUDAPEST - Új parkolási fizetőövezeteket alakítanak ki Újbudán és Zuglóban

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Az V. kerület nagy részén óránként 525 forintra emelkedik a várakozási díj, míg az állatkertnél csökkennek a parkolási díjak.

Újabb területek fizetőssé tételével, sok helyen este 8 óráig terjedő fizetős időszakkal és számos díjemeléssel kívánja enyhíteni a főváros vezetése a parkolási nehézségeket. A módosítások július közepétől hatályosak

A képviselők 25 igennel, 2 nem szavazat ellenében döntöttek a parkolást is szabályozó fővárosi közgyűlési rendelet módosításáról. Ezúttal is újabb terület fizetőssé tételével kívánják enyhíteni a parkolóhiányt.

Ahogyan az MTI fogalmaz, a testület az újbudai önkormányzat - a kerületi parkolási nehézségek enyhítését célzó - javaslatára módosította a XI. kerületi parkolási szabályozást, amelynek alapján várakozási övezetbe vonják az Egry József utcát, a Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Tas vezér utca által határolt területet, a Gellérthegy teljes kerületi részét, az őrmezői lakótelepet, a kelenföldi városrészt - azaz a Szerémi út - Galvani utca - Andor utca - Egér út - vasút - Hamzsabégi út által határolt területet -, valamint az Infopark területét, de a Warga László út nem kerülne az övezetbe. Továbbá a Műegyetem rakparton is várakozási díjfizetést vezetnek be. A közgyűlés emellett hozzájárult ahhoz is, hogy a kerület emelje a parkolási fizetőövezetek díjtételeit: ott, ahol eddig óránként 350 forintot kellett fizetni, a jövőben 440 forintot kell, ahol pedig eddig 175 forint volt, ott óránként 265 forintra emelkedik a parkolás díja.

Zöld rendszámmal továbbra is ingyenes a parkolás Budapesten. Vigyázat, töltőhelyen csakis akkor állhatunk, ha ott valóban töltjük is autónkat

Zuglóban a kerületi önkormányzat javaslatára parkolási díjat vezetnek be a Mexikói út - Kacsóh Pongrác út - Kassai tér - Szikszó park - Lőcsei út - Telepes utca - Fűrész utca - Csömöri út - Lőcsei út - Bosnyák utca - Fűrész utca - Szugló utca - Lőcsei út - Egressy út - Nagy Lajos király útja - Thököly út által határolt területen is. A Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója javaslatát elfogadva a közgyűlés az Állatkerti körúton a várakozás díj csökkentéséről döntött. Ezek szerint az Állatkerti körúton a ligeti főszezonban óránként 265 forintot, a holtszezonban óránként 175 forintot kell majd fizetni a parkolásért. Továbbá a Városliget teljes területére óránként 350 forintos parkolási díj bevezetéséről is döntöttek.

Több polgármester díjemelési javaslata is meghallgatásra került: a testület az V. kerületi polgármester javaslatára döntött arról, hogy a kerület nagy részét lefedő, óránként 440 forintos díjtételű várakozási övezetben a jövőben 525 forintot kell majd fizetni. Az id. Antall József rakparton az eddigi 265 forintos óránként díj 350 forintra emelkedik. A XII. kerületi polgármester kezdeményezésére a Böszörményi út - Királyhágó utca - Alkotás út - Márvány utca - Győri út - Avar utca - Hegyalja út - Jagelló út által hatolt területen este hat óra helyett nyolc óráig kell a jövőben fizetni a parkolásért. A II. kerületi önkormányzat javaslatára szintén este nyolc óráig lesz fizetős a Széll Kálmán tér - Szilágyi Erzsébet fasor - Trombitás utca - Garas utca - Marczibányi tér - Keleti Károly utca - Margit körút által határolt terület. A ferencvárosi polgármester kezdeményezésére is történt egy erős díjemelés: a Ferenc körút - Üllői út - Haller utca - Soroksári út - Déli Határoló út - Gizella sétány által határolt terület, beleértve - a Ferenc körút kivételével - a határoló utakat és tereket, óránként 350 forintos díjtételű várakozási övezet lesz. Az új szabályozás 1,5 hónap múlva, július közepén lép majd hatályba.

2018.05.30.

Forrás: autonavigator.hu

A (közel)jövő: Az autonóm parkolás, automatikus töltés parkolás közben

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel
 


A Volkswagen, az Audi és a Porsche autói itt a parkolóház térképe alapján önállóan navigálják el magukat a megfelelő parkolóhelyre. A többszintes parkolóházban történő tájékozódást mindössze egyszerű képjelek segítik, amelynek előnye, hogy tulajdonképpen bármely parkolóházban ugyanígy alkalmazható. Az első ügyfelek várhatóan a következő évtized elején tehetik próbára ezt a funkciót a megjelölt parkolóházakban.

Johann Jungwirth, a Volkswagen Csoport digitalizációs igazgatója így nyilatkozott a tesztekről: „Az autonóm parkolás rendszerével sokat tehetünk ügyfeleink kényelmes, stresszmentes közlekedésért. Éppen ezért szeretnénk a technológia demokratizálásával a lehető legtöbb ember számára hozzáférhetővé tenni ezt a lehetőséget.”

A Hamburgban szemléltetett, a nagyközönség számára most először bemutatott autonóm parkolás technológiája már kilépett a kutatólaboratóriumok falai közül és előrehaladott fejlesztési fázisban jár. Az első, autonóm parkolás funkcióval rendelkező Volkswagen Csoporthoz tartozó járművek várhatóan a következő évtized elejétől érhetőek el az ügyfelek számára.

Első a biztonság: lépésről lépésre kerül bevezetésre az autonóm parkolás rendszere

Első lépésként előre kijelölt, többszintes parkolóházak forgalom elől elzárt részeiben lesz lehetőség az autonóm parkolás rendszerének használatára. Mielőtt azonban ezeken a lezárt részeken elindulnának a tesztek, az autonóm parkolás rendszerét átfogó vizsgálatoknak vetik alá. Világszerte több ezer, különböző helyen végrehajtott parkolási manőver teljesítése és elemzése előzi meg ezeket a teszteket. A rendszer biztonságosságát növelendő ezzel párhuzamosan számos szimuláció is történik. 

A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel
 


A következő lépésben már az úgynevezett vegyes forgalomban való működést tesztelik a mérnökök, ilyen például, amikor emberek által vezetett autók között történik a jármű önvezető üzemmódban való mozgása illetve parkolása. A cél pedig egyértelmű: minden parkolóházban, beleértve például az élelmiszer áruházak mellett található nyilvános parkolókat is, lehetővé váljon az autonóm parkolás. 

Jó oka van annak, hogy az alapoktól történik az autonóm parkolás funkciójának bevezetése. „Amit az ügyfeleinknek kínálunk az teljesen megbízhatóan és biztonságosan működik. Ezt garantálják a Volkswagen Csoport járműiben elérhető korszerű műszaki megoldások, és mi a jövőben is tartjuk magunkat ehhez az ígérethez, az autonóm vezetés esetében is.” – nyilatkozta Johann Jungwirth.

Az autonóm parkolást kínáló járművek mindegyike rendelkezik majd aktív környezetfelügyelő rendszerrel. Ez felismeri a különböző tárgyakat, akadályokat és megfelelőképpen reagál azokra, legyen szó kikerülésről, fékezésről vagy akár teljes megállásról. A járműveket ezért szenzorok egész sorával – például ultrahanggal, radarokkal és kamerákkal - szerelik fel. Az adatokat a jármű központi vezérlőegysége dolgozza fel. A többszintes parkolóházakban az autók a térképadatok alapján önállóan jutnak el a szabad parkolóhelyre. A tájékozódást a parkolóházban elhelyezett egyszerű képjelek biztosítják a járművek számára.

A holnap mobilitása, mint közös feladat: a Volkswagen Csoport három márkája, Hamburg szabad és Hanza-város és a Hamburgi repülőtér együttműködése az autonóm parkolás támogatása érdekében

Az autonóm parkolás egyik próbája jelenleg is zajlik Hamburgban. A Volkswagen Csoport és Hamburg szabad és Hanza-város partneri együttműködésén belül a Volkswagen, Audi és Porsche márkák tesztelik az autonóm parkolás rendszerét a Hamburgi repülőtéren. A márkák szakértelmüket egyesítve törekednek arra, hogy minél gyorsabban sikerüljön az új funkciót a három márka sorozatgyártású modelljeiben is alkalmazni. Az egyes márkák többéves tapasztalattal rendelkeznek a különböző parkolási funkciók kifejlesztésének területén, de természetesen az autonóm vezetés területén szerzett legfrissebb tapasztalataikat is megosztják egymással a közös munka során.

A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel
 


És ez nem minden. A jövő mobilitási szolgáltatójaként a Volkswagen Csoport a Hamburgi repülőtéren egy olyan integrált koncepcióba is betekintést enged, amelynek középpontjában az ügyfél és az ő igényei állnak. Ennek eléréséhez a márkák különböző szolgáltatások egész sorával egészítik ki az autonóm parkolás funkcióját, bepillantást engedve abba a mindent átfogó szolgáltatáscsomagba, amely a jövő kényelmes, stresszmentes parkolását biztosítja. 

A Volkswagen segítségével a saját csomagtartód lesz a kézbesítési címed

A „Volkswagen We” létrehozásával a márka a már rendelkezésre álló szolgáltatások sorát további online funkciókkal, szolgáltatásokkal és alkalmazásokkal bővíti. A következő években ez a portfólió jelentősen gyarapodik, számos további szolgáltatást kínálva a Volkswagen ügyfeleinek. A „We Park” igen népszerű és jelenleg is elérhető alkalmazás igen jó példa erre, csakúgy, mint a „We Deliver” applikáció. Ezekkel az alkalmazásokkal nem csupán arról van szó, hogy az autó digitális eszközzé válik, hanem ezzel párhuzamosan életünk egyre több területét összekötő felületként is viselkedik. A „We Deliver” szolgáltatás felhasználói a jövőben az online rendelt csomagjaikat egyenesen az autójukhoz szállítva vehetik át. 

A kísérleti fázis részeként ezt a szolgáltatást már Berlinben tesztelik. Ebben az esetben a Volkswagen csomagtartója lesz a küldemény kézbesítési címe. A jármű helyzete a megrendeléssel együtt leadásra kerül, a szállító pedig GPS segítségével egy 300 méter sugarú körön belül behatárolja a szabadon megközelíthető jármű helyzetét, amelynek csomagtartójához egyszeri, biztonságos hozzáférést biztosítanak számára. A cél az, hogy a jövőben nem csupán a kiszállítások történjenek ilyen módon, hanem a futárok így vehessék fel a visszaküldött vagy előre kifizetett csomagokat is.

Hálózatba kapcsolt, automatizált és elektromos: a jövő útján az Audi AI-vel

A teljesen automatizált vezetési funkciók és az önvezető közlekedés víziója felé vezető úton a jövő Audi modellje még ennél is többet kínál: a folyamatosan továbbfejlesztett járműintelligenciához magas szintű interakciós intelligencia is társul. Nem csupán az utakon tud a jövő autója rengeteg időt spórolni vezetőjének, de számos további kényelmi megoldást is kínál. 

A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel
 


Speciálisan kialakított, úgynevezett „Audi AI zónákban” a jövő Audi modellje önállóan képes több különböző dolgot elvégezni anélkül, hogy a vezető egyáltalán jelen lenne. Ha például egy sokszor úton lévő üzletember egy megjelölt területen (átvételi zónában) hagyja Audi járművét, az képes lesz önállóan, vezető jelenléte nélkül olyan szolgáltatóegységekhez eljutni, mint például az autómosó, a benzinkút vagy a tisztító. 

Az Audi – amely az Audi AI technológiájának köszönhetően intelligensen összekapcsolódik a környezetével – szintén önállóan keresi meg a parkolóhelyét és pontosan bekormányozza oda magát. A kívánt időpontban pedig visszatér az átvételi zónába készen arra, hogy folytassa útját. A vezető bármely pillanatban figyelemmel követheti az autó útját egy alkalmazáson keresztül illetve új szolgáltatásokkal bővítheti a meglévőket. 

Porsche: Park & Charge – automatikus töltés parkolás közben

„Nyilvános helyeken vagy akár otthon is töltőrobotok alkalmazása javíthatja az elektromos mobilitás elfogadottságát.” – nyilatkozta Uwe Michael, a Porsche e-autós fejlesztési részlegének igazgatója. Az autók nem csupán automatikusan beparkolnak, de automatikusan fel is töltik őket. Egy étteremlátogatás alkalmával például az ügyfél egy teljesen feltöltött járműhez térhet vissza az étkezés után. Uwe Michael hozzátette: „Ezzel egy időben a töltőállomások kihasználtsága is javul, hiszen egy autó csak annyi időt tölt egy töltőpontnál, amennyi a töltéshez szükséges.”

A Park & Charge a következőképpen működik: miután az elektromos autó vagy a hibrid modell teljesen autonóm módon leparkolt a töltőállomáson, a jármű és a töltőrobot WLAN kapcsolaton keresztül összeköttetésbe lép. A jármű töltősapkája automatikusan kinyílik, a töltőrobot karja pedig kinyúlik és létrehozza a kapcsolatot az elektromos hálózat és a beépített töltő között. A töltést követően a jármű automatikusan elhagyja a töltőpontot és más parkolóhelyre navigálja magát, szabaddá téve ezzel a töltőállomást a következő elektromos autó számára. 

Az autonóm parkolás bepillantást enged a jövő városi mobilitásába


Az autonóm parkolás hamburgi próbája jól mutatja a jövő városi mobilitásának alakulását. Az új mobilitási megoldások ugyanis átalakítják a tisztán gépgyártásra fókuszáló autógyártók hagyományos szerepét, új partneri együttműködések jönnek létre, az ügyfelek és igényeik pedig egyre inkább a figyelem középpontjába kerülnek. Johann Jungwirth így nyilatkozott erről: „Egyértelmű célunk olyan önvezető járművek megalkotása, amelyek gombnyomásra kínálnak mobilitási megoldást mindenki számára, visszaadva az embereknek az időt és a megfelelő életminőséget, mindamellett, hogy nagyban növelik az utak biztonságát is. Az autonóm vezetés mérföldkő az ehhez vezető úton.”

 
2018.04.19.
 
Forrás: holvezessek.hu

ESZTERGOM - Hamarosan ismét fizetni kell a parkolásért

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

Nem sokáig parkolhatunk ingyen Esztergomban: a városközpontban kialakult káosz miatt elbukott a városvezetés szerint a féléves próbaidőszak.

Hamarosan ismét fizetni kell a parkolásért Esztergomban!

Június 30-ig parkolhatunk ingyen a városban!

Az önkormányzat még tavaly döntött arról, hogy január 1-től június 31-ig felfüggeszti a parkolási díj fizetésének rendszerét, azaz ingyenessé teszi a parkolást az egész városban. A képviselők akkor is hangsúlyozták, hogy próba jelleggel függesztik fel a fizetős parkolást, és úgy tűnik, a díjmentesség nem állta ki a próbát.

Közösségi profilunkon is örökérvényű téma volt a díjfizetés/nem fizetés, érvek hangzottak el pro- és kontra, nehezen állapítható meg, hogy melyik oldalnak volt több pártolója. Az tény, hogy a belvárosban élők életét megkeserítette, hogy jelentősen megnőtt az ott parkoló járművek száma, az elmúlt hónapokban nem volt egyszerű szabad helyet találni. Valószínűleg ennek is volt köszönhető, hogy a tágabb belvárosban is jelentősen megnőtt a nem kijelölt parkolóhelyeken hagyott autók száma, a járdákon, zöldfelületeken rengetegen parkoltak, joggal felháborítva az ott élőket. Azaz ha közvetve is, de éppen az autósok - egy része - tett arról, hogy csődöt mondjon a díjmentes rendszer, a babakocsival elakadó kismamák, a saját udvarukból kiállni nem tudó belvárosi lakók, a belvárosi boltokból a zsúfoltság miatt elpártoló vásárlók minimum nyomtak annyit a latban, mint a helyzettel elégedett, többnyire a város külső részeiből, vagy a környező településekről érkező elégedettek.

A képviselők mindezzel együtt úgy vélik, hogy a díjfizetés visszaállításával sem lesz több parkolóhely, de talán némileg normalizálódik a helyzet. Ugyanakkor az bizonyos, hogy a parkolás kérdése továbbra is napirenden kell, hogy maradjon, a felszíni parkolóhelyek számának bővítése, a szigeti mélygarázs helyreállítása jelenthet megoldást a helyzetre - s akár egy újabb próbálkozásra a díjmentes parkolásra.

2018.05.24.

Forrás: infoesztergom.hu

Hódmezővásárhely - Tram Train építés miatt fél évig nem lehet parkolni a Bajcsyn

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív

A mérleggyár előtt októberig nem lehet majd parkolni.

Elsősorban a mérleggyár irodáihoz, gyáraihoz érkező személygépkocsik, de sok esetben a környéken élők is igénybe veszik a Bajcsy 70 alatt található, úgynevezett halszálka kialakítású parkolót.A tram train építése miatt április 16 és 22 között a parkolás rendje változik meg, a parkolási lehetőség megmarad, de a Kálvin téri körforgalomnak megfelelően kell az autókkal beállni. Tehát, ha jól értjük a tájékoztatást, a mostanihoz képest fordítva. Vélhetően a Bajcsy forgalma is változni fog ezért.

Az építési forgalom miatt a parkolót április 22 és szeptember 30 között teljesen le is zárják. Az irodaház vezetői kérik, hogy az ide érkezőn ezen időszakban máshol keressenek parkolóhelyet.

2018.04.16.

Forrás: vasarhely24.com