Kaposvár - Sokan éltek vissza a mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

2019 júniusában kilenc büntetőeljárás indult a Kaposvári Járási Ügyészségen közokirat-hamisítás büntette miatt, amelyekben mozgáskorlátozott személyek részére kiállított parkolási igazolványokat használtak fel jogtalanul- írja a Somogy Megyei Főügyészség. A rendőrök a bevásárló központok parkolóiban néztek szét, és számos visszaélést észleltek, ugyanis 

az igazoltatásoknál nem voltak jelen  speciális parkolóhely használatára jogosult személyek.

Azaz mikor az igazolványokat kitették a szélvédőhöz az elkövetők, akkor más nevére szóló valódi közokiratot használtak fel, ami bűncselekmény, és a törvény 3 évig terjedő szabadságvesztéssel is büntetheti.

Az esetek mindegyikében a parkolási igazolványt a járási hivatal a terheltek mozgáskorlátozott hozzátartozói - gyermeke, házastársa, anyósa - részére állította ki. Az ügyészség a büntetlen előéletű gyanúsítottakkal szemben több esetben megrovást, volt akivel szemben a bíróság próbára bocsátást alkalmazott.

2019.07.24.

Forrás: index.hu

Gifts for Runners

Érdekesség - Zseniális parkolási trükköt fejlesztettek ki az 1930-as években

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A parkolás sokak számára napjainkban is nehéz, hiába az azt segítő fejlesztések. Az 1930-as években ugyanakkor sikerült találni egy egyszerű, de nagyszerű módszert a parkolás egyszerűsítésére.

Brooks Walker kaliforniai feltaláló trükkje az volt, hogy Packardja hátuljára egy ötödik kereket erősített. A fejlesztést először 1933-ban készítette el, majd később évtizedeken át finomította. A kicsúsztatható kerék megemelte a hátsó kerekeket, így a jármű fara könnyedén elforoghatott jobbra és balra, ezzel pedig könnyebbé vált a párhuzamos parkolás.

Működés közben az alábbi linken megtekinthető:

https://youtu.be/296E57CxNw4

Walker az 1950-es években ismét kísérletezett a fejlesztésével. 1952-ben 175 dollárért árulta találmányát, ez ma nagyjából 471 ezer forintnak felel meg. Elképzelhető, hogy az ötödik kerék túl drága volt, és végül ez is hozzájárult ahhoz, hogy nem terjedt el.

A feltaláló egészen az 1970-es években bekövetkezett haláláig próbált betörni a piacra, a drága előállítás és a csomagtartó kapacitáscsökkenése miatt viszont egyik nagyobb autógyártó sem vásárolta meg szabadalmát, ötlete pedig utóbb feledésbe merült.

2019.07.22.

Forrás: 24.hu

Běžecké tretry Nike

Se készpénz, se jegy, se mobil nem kell az új parkolási rendszerhez

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A magyar fejlesztésű Rollet applikációval tucatnyi budapesti zárt parkolóban nem kell többé jegyet húznunk, se aprópénzzel bajlódnunk, vagy a mobilunkról indítanunk a parkolást, csak behajtunk és ha végesztünk, kihajtunk. Ennél egyszerűbb megoldás nem létezik.

A felhasználónak roppant egyszerű dolga van: a rendszám és a bankkártya adatok egyszeri regisztrálása után már készen is áll az érintésmentes parkolásra. A Rollet felismeri az autót és automatikusan felnyitja a sorompót a jármű előtt. A fizetés is teljesen automatizált, a rendszer levonja a parkolódíj összegét a bankkártyáról és felnyitja az autós előtt a sorompót.

A parkolásért nem számítanak fel kényelmi díjat, így a felhasználó pont annyit fizet, mintha jeggyel parkolna.

Júniustól 12 helyszínen lesz elérhető a szolgáltatás Óbudán, Hegyvidéken és a belvárosi kerületekben, valamint a Lupa-tónál.

"Büszkék vagyunk arra, hogy mostantól a főváros fontos helyszínein is ott lehetünk azok után, hogy Debrecenben már autósok ezrei használják a Rolletet. Ez a tucatnyi új parkoló csak a kezdet, az egész országban szeretnénk elterjeszteni az érintésmentes parkolást és ebben stratégiai partnerünk a legnagyobb hazai parkolóhálózat, a Star Park." - meséli Andy Zhang, a Rollet alapítója és ügyvezető igazgatója.

"Régóta kerestünk olyan partnert, aki képes a leginnovatívabb technológiával automatizálni a parkolóinkat. A Rolletnek köszönhetően mostantól itthon még szinte ismeretlen, zökkenőmentes parkolási élményt tudunk nyújtani mindenkinek, aki igénybe veszi a Sparking szolgáltatásunkat." - nyilatkozta Dubitz András a Star Park tulajdonosa és ügyvezetője az együttműködés bejelentésekor.

Az egy éves születésnapját ünneplő startup tavaly júniusban Debrecenben debütált, azóta a város Smart City programjának egyik legismertebb szereplőjévé vált. Debrecenben jelenleg 8 parkolóban érhető el ez az automatizált fizetési rendszer, köztük a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren is, ahol becslések szerint 700 ezer utas fordul meg a 2019-es évben.

2019.06.13.

Forrás: origo.hu

Air Jordan

Békéscsaba - Beüzemelték az automatákat: három újabb övezetben kell fizetni a parkolásért

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Újabb három övezetben kell fizetni a parkolásért Békéscsabán. A rendelet elvileg június elsejétől lépett volna életbe, de az automaták csak csütörtökön érkeztek meg.

A berendezések már üzemelnek, így péntektől fizetni kell az Árpád sor fürdőhöz közel eső szakaszán, valamint a Szabó Dezső és Jókai út által határolt lakóövezetben. A Damjanich utca Bartók Béla úthoz közelebbi részén nem helyeztek el automatákat, itt mobiltelefonnal lehet fizetni a parkolásért.

A parkolókat működtetető Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója elmondta: a fizetős rendszer elvileg június elején lépett volna életbe, de a finanszírozási folyamat csúszása miatt késett az automaták beszerzése. Eddig nem kellett fizetni a rendeletben meghatározott három területen, amely érinti az Árpád sor fürdő előtti szakaszát, a Damjanich utca Bartók Béla úthoz közel eső részét, valamint a Szabó Dezső és a Jókai utca által határolt lakóövezetet, ahol elsősorban piaci napokon gyakorlatilag lehetetlen megállni, mivel az autósok a garázsok elé is beállnak. Mindhárom területet – az ott élők kérésének eleget téve – vonták be a fizető övezetek körébe – tájékoztatott Kozma János.

 

Új parkoló automata az Árpád soron Fotó: Máthé Csongor
Új parkoló automata az Árpád soron Fotó: Máthé Csongor

Csütörtökön megérkeztek az automaták, a megbízott cég munkatársai pedig üzembe helyezték a hét berendezést. Az Árpád fürdőnél négy, a Szabó Dezső utcánál pedig három új automatát helyeztek el. Az üzemeltető a Damjanich utcában, a Bartók Béla utcához közel eső részén közel 20 autó parkolására alkalmas fizető övezetet alakított ki. Itt a jövőben sem lesznek automaták, így mobiltelefonos fizetésre van lehetőség.

 

Fizetős parkolók a Damjanich utcában Fotó: Ujházi György
Fizetős parkolók a Damjanich utcában Fotó: Ujházi György

Az ellenőrök a parkoló automaták beüzemelése után sem bírságolnak egyből, a július végéig tartó türelmi időszak alatt csak figyelmeztetik az autósokat a fizetésre, emellett az érintett területeken élők is megvásárolhatják még lakossági bérletüket – tette hozzá a Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója.

2019.07.19.

Forrás: behir.hu

Air Max 1

Elektromos autózás: Vége az e-autók ingyentankolásának 5 budapesti ELMÜ-töltőoszlopon

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Az ELMŰ-ÉMÁSZ honlapján megjelentetett keddi tájékoztatás szerint május 28-tól véget ért a  cég  elektromos üzemű autók töltésére szolgáló töltőoszlopainak teljes körű ingyenessége.  

Az áramszolgáltató cég kWh-alapú elszámolást és fizetést vezet be az e-autó töltőin, ennek tesztüzeme a keddi napon megkezdődött, számolt be a hírről a cég közleménye alapján a HVG. A tesztüzem egyelőre öt oszlopot, illetve a rajtuk lévő összesen tíz töltőpontot érinti, az ELMÜ többi töltőoszlopán továbbra is ingyenesen tölthetik fel járműveiket az autósok, legalábbis egyelőre.

Az 5 kijelölt töltőoszlop (10 töltőpont) elérhetősége:

  • 1054 Budapest, Akadémia u. 1.
  • 1146 Budapest,  Állatkerti körút 1.
  • 1065 Budapest,  Bajcsy-Zsilinszky út 15.
  • 1073 Budapest,  Erzsébet krt. 13.
  • 1132 Budapest, Tisza utca 1. 

Fontos információ, hogy a cég a következő egy hónapban csak jelképesnek számító , 10 Ft/kWh egységárat számol fel a töltésért.  A fizetési megoldás teljesen digitálisan, az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik.

A tesztidőszak alatt a többi töltőpont továbbra is ingyenes marad, a tesztidőszak sikeres lezárását követően viszont a társaságunk összes nyilvános közterületi töltőoszlopa fizetőssé válik majd.

A szolgáltatás tervezett egységára 99 Ft/kWh lesz, így egy 30 kWh-s akkumulátorral szerelt gépjármű teljes feltöltése valamivel kevesebb, mint 3000 Ft-ba kerül majd, amivel egy átlagos kompakt kategóriás jármű 180-200 km-t tud megtenni városi-elővárosi környezetben. Ez valamivel több, mint fele akkora költséget jelent egy benzines autóhoz képest.

Az  ELMŰ-ÉMÁSZ szerint a  töltési szolgáltatás üzleti alapra helyezésével a minőség fenntartása és növelése volt a cél, mivel hosszú távon csak üzleti alapon tudnak minőségi, elérhető, hozzáférhető és megbízható töltési szolgáltatást nyújtani az ügyfeleinknek.

A cég az árképzés indoklásaként azt is közölte, hogy a közterületi töltők célja alapvetően nem az otthoni töltés kiváltása, hanem a napi közlekedési szükségletek támogatása. Ezt a célt a cég szerint akadályozza, ha a közterületi töltés olcsóbb, mint az otthoni (vagy akár ingyenes), mert akkor azok a felhasználók is a közterületi töltőpontokat fogják preferálni – és foglalni –, akik otthon is tudnának tölteni.

2019.05.29.

Forrás: index.hu

 

Air Force 1 Sage Low