SZÉKESFEHÉRVÁR - A parkolóház nem épül meg, de "helyette" ezer új parkoló lesz

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

A következő három év alatt ezer új parkolót épít az önkormányzat – jelentette be Cser-Palkovics András. Az is kiderült, a Dr. Koch László utcai parkolóházat nem építik meg.

Elképesztő adat: ezer főre közel ötszáz, pontosan 480 autó jut Fehérváron. Ez az ország legmagasabb adata, minden emberre jut egy fél autó! A parkolási, közlekedési gondok megoldása a legnehezebb, legfontosabb feladat. Ezért, amint Székesfehérvár polgármestere bejelentette, a Saára Gyula-program részeként parkolóépítési programot indítanak: a város saját tulajdonú telkein, illetve a jövőben megvásárolandó területeken három év alatt ezer parkolóhely megépítését tűzték ki célul. Ez lehetőséget teremt annak komoly átgondolására is, hogy a parkolás első egy vagy két órája ingyenessé váljon. A Dr. Koch László utcai parkolóházat viszont nyomós okok miatt nem építik meg.

– A Dr. Koch László utcai parkolóház megépítését egyrészt a lakossági ellenérzés miatt vetettük el, másrészt azért, mert az eredetileg tervezett három szint helyett egy emelettel kisebbet lehetett volna csak ide építeni. 137 új parkoló létrehozására lett volna alkalmas az épület, ami alig több a felszínen, nagyságrendekkel olcsóbban kialakítható 60 parkolónál – indokolta a döntést a város polgármestere, aki hangsúlyozta, az említett utcában megépülő 60 parkolón túl a Jávor Ottó téren egy 44 férőhelyes felszíni parkolót alakítanak ki.

Ide tervezték volna a Dr. Koch László utcai parkolóházat

Kovács Béla Sándor, a körzet önkormányzati képviselője hozzáfűzte: a füves terület helyén valódi parkot alakítanak ki sok növénnyel és a tervek szerint szökőkúttal, így összességében nő a tér zöldfelülete. Véleménye szerint a parkolóház a környék lakói számára több előnnyel, mint hátránnyal járt  volna, ugyanakkor örül annak, hogy egy komoly feszültségforrás szűnik meg a döntéssel.

Cser-Palkovics András kérdésünkre, hol van hely a belváros környékén újabb parkolók kialakítására, elmondta, például a Palotai út mentén – a korábban lebontott romos állapotú házak helyén – van erre lehetőség, de a Magyar Király Szálló mellett, az út másik oldalán is van egy foghíjtelek, itt szintén elfér több parkoló. A cél az, hogy a városban „szétszórva" legyenek az új helyek az autók számára, mert így talán, egy átfogó koncepcióhoz igazodva, a forgalmi terhelés is jobban szétoszlik. A Malom utcában lévő Depónia központ belátható időn belül elköltözik, itt például százas nagyságrendű parkolószám fér el, ami gyűjtőparkolóként a leendő középiskolai negyedet, no meg a belvárost is kiszolgálja majd. A vasútállomás melletti egykori bolt területének tulajdonosával is tárgyalnak, itt ugyancsak sok autó férne el.

– Ezeken túl most térképezzük fel, hol lehetne még területhez jutni, ha valakinek van ötlete, keresse meg az önkormányzatot – tette hozzá a polgármester, aki kiemelte, a parkolóház elvetésével felszabaduló uniós forrásból 600 millió forintot felszíni, valamint lemezfedésű parkolók építésére, illetve a kerékpárút-hálózat bővítésére fordítanak. Lemezfedéses technikával például az uszoda előtt, illetve a kórháznál van tervben parkolóbővítés, ilyen megoldást Győrben már lehet látni: egy szintet húznak a felszíni parkolóra, így a férőhely megduplázódik.

Ha már van kellő számú parkoló, az egy-két órás ingyenesség már nem csak álom, hanem valóság lehet, ennek technikai feltételeit most dolgozza ki a Városgondnokság.

2017.01.13.

Forrás: feol.hu

Nike Air Zoom Pegasus

KECSKEMÉT - LTE450-es rendszerre állt át a Kálvin téri intelligens parkolás

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. az MVM által fejlesztett LTE 450 MHz frekvencián működő hálózatára állította át a 2016. áprilisában átadott Kecskemét belvárosi innovatív, intelligens parkolás-irányítási rendszert.

Több hónapos tesztelést követően a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által - 2016. évben a Nemzeti Smart City Technológiai Platform pilot projektjeként - kiépített Kecskemét, Kálvin téri 57 darab közterületi parkolóhely intelligens parkolás-irányítási rendszerének adatkommunikációs eszközeit - az MVM NET Zrt. által fejlesztett és üzemeltetett LTE 450 MHz frekvencián működő hálózatára állította át. Az intelligens városi megoldások keretében került telepítésre az 57 darab szenzoros parkolóhely érzékelő.

Az adatkezelő rendszer és a parkoló bejáratánál, illetve annak közelében kihelyezett két LED-es kijelző közötti gyors, magas rendelkezésre állású, biztonságos adatkommunikáció valósult meg az LTE 450 MHz hálózatra történő átállással. A hálózat váltáshoz szükséges, beépített adatátviteli végberendezések is egy magyarországi vállalat innovációjának az eredménye, a kommunikációt biztosító eszközöket (router) az Intelliport Solutions, a Delta Csoport tagja fejlesztette és szállította.

„A Nemzeti Smart City Technológiai Platform első pilot projektjét Társaságunk tavaly Kecskeméten valósította meg, amelyet várhatóan idén több újabb intelligens megoldás kiépítése fog követni. A mostani átállás jelentősége azért fontos a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. számára, mert egy olyan adatátviteli csatorna használata valósul meg, amely garantálja Társaságunk számára a szolgáltatás folyamatos, magas minőségű fenntartását, illetve biztosítja a zárt rendszerben történő biztonságos információ továbbítást” - nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

„A telekommunikációs szektorban az M2M, a gépek közötti kommunikáció számos eddig kiaknázatlan lehetőséget rejt magában. Örömmel látjuk, hogy az MVM NET LTE450 mobil adatátviteli hálózata a kormányzati célú felhasználás mellett immár az üzleti célú felhasználás területén is bizonyítja egyedülálló minőségét és képességeit. Kiemelt biztonságú hálózatunk 95 százalékos országos lefedettségével és kiemelkedően magas rendelkezésre állásával mind városi környezetben, mind a publikus mobilszolgáltatásokkal ellátatlan területeken is kiválóan alkalmas olyan üzleti alkalmazások kiszolgálására, melyek állandó, stabil sávszélességet és alacsony válaszidőket követelnek meg” - mondta el Krénusz Kornél az MVM NET Zrt. vezérigazgatója. 

2017.01.13.

Forrás: sg.hu

Nike Total Air Foamposite Max 2020 Retro Colorways + Release Dates

NAGYKANIZSA - Változások a parkolásban

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Nem a vállalkozásban vagy az intézményben foglalkoztatottak létszáma, hanem a telephely holléte számít idén a kedvezményes parkolóbérletek értékesítésénél.

Idén szigorúbbak lettek a közfeladat ellátási bérlethez jutás feltételei is. Újdonság viszont a munkavállalói bérlet, illetve az eddigiekkel szemben a zónán belüli telephellyel rendelkező egyéni vállalkozó is vehet kedvezményes bérletet. Fitos István, a VIA Kanizsa Városüzemeltető Nonprofit Zrt. vezérigazgatója szerint a korábbi rendszert felül kellett vizsgálni, ugyanis a 2015-ben értékesített mintegy 2400 bérletből csaknem 2300 volt kedvezményes árú. Az új rendelet nemcsak a bérleteket érinti, hanem a parkolást is. Az Erzsébet téren megszűnt az időkorlátozás, a Magyar utcai parkolók pedig kikerültek a kiemelt zónából. Itt jellemzően a bérletesek nem tartották be a maximum 2 órás várakozási időt.

„Ez egyébként 46 parkolóhelyet érint a városban, 1200 fizető parkolóhelyet üzemeltetünk, tehát ez 46 darabot érint, és a maradék durván 1150 parkolóhelyen 200 Ft a parkolási díj. Tehát az Erzsébet téri 600 forintos és az összes többi 200 forintos ár kapcsán az volt a terv és az volt a szándék, hogy nagy kontrasztot alakítsunk ki, ezzel motiválva az autósokat a környező utcákban történő parkolásra, amiket egyébként egy zebrán áthaladva meg lehet véleményem szerint közelíteni, gondolok itt például a Vasemberház udvarára vagy a régi piac területére” - hangsúlyozta Fitos István a VIA Kanizsa Városüzemeltető Nonprofit Zrt. vezérigazgatója. 

2017.01.09.

Forrás: kanizsaujsag.hu

Nike Air Zoom Pegasus

BUDAPEST - Tovább bővítik a fizetős parkolózónákat Budapesten

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

A 2017-es évben is több területet vonnak be a fizetős zónába Budapesten: parkolójegy-kiadók érkeznek Zuglóba, Angyalföldre és vélhetően a XI. kerület több részéből is kiszorulnak majd a nem helyi lakosok.

A fizetős övezetek területének növekedése 2017-ben sem áll le Budapesten. A folyamat önmagát gerjeszti, hiszen ha valahonnan kiszorulnak az autósok, akkor megkeresik a legközelebbi még ingyenes zónákat, amelyet p+r parkolónak használhatnak napközben. Ez érhető módon sérti a helyi lakosok érdekét, akik panaszt tesznek az önkormányzatnál, ahol pedig megteszik a szükséges lépéseket. A helyi döntéshozók egyébként rendszerint a helyi igényekkel magyarázzák a zónák kiterjesztését, arról kevesebb szó esik, hogy a fizető parkolás igen jövedelmező üzlet tud lenni.

Budapest parkolási térképét nézve Zugló városligeti, istvánmezei része, illetve a XI. kerület Szentimreváros és Gellért-hegy következik, de a külső zónák, így például Őrmező sem fogják megúszni az automaták felszerelését.

Bár Újbuda még nem írt ki az érintett területekre közbeszerzést parkolóautomatákra, a XI. kerület önkormányzata arról tájékoztatta a Napi.hu-t, hogy az M4 metró indulásának hatását érzik a lakók, nőtt a terheltség. A kerületi tapasztalatok szerint a legnagyobb probléma az őrmezei területen, az M4-es metró végállomásánál mutatkozik, nem is a belvároshoz közelebb eső zónákban. A kerület több javaslatot tett a Fővárosi Közgyűlésnek a fizető övezetek bővítésére. Újbuda bízik abban, hogy a közgyűlés rábólint majd a tervekre és még több helyen kell majd fizetni a parkolásért.

Zugló tavaly novemberben írt ki közbeszerzést - majd ezt decemberben módosította - parkolójegy-kiadó automaták beszerzésére és üzembe helyezésére. Az Örs vezért tér környékén 30 darab, míg a Városliget mellett és az istvánmezei zónában 174 darab automatát szerelnek fel.

Budapest parkolási térképe
Forrás: Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
 

A Napi.hu korábban megírta, hogy a XIII. kerület is új területeket von be a fizetős zónába. Hamarosan fizetős lesz Budapesten, a XIII. kerületben a Gyöngyösi utca - Reitter Ferenc utca - Kámfor utca - Tatai utca - Szegedi út - Dévai utca - Róbert Károly körút - Lehel utca - Szegedi út - Reitter Ferenc utca - Petneházy utca - Béke utca - Tahi utca - Göncöl utca által határolt terület - tudta meg lapunk a XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt.-től. A tervek szerint a Rákos-patakig húzódó területen 2017. július 1-től, attól északra pedig 2018. január 1.-től kell fizetni. A díj mértéke 175 forint lesz óránként.

A tavalyi évben szintén rosszul érintette az autósokat, hogy a IX. kerület októbertől fizetőssé tette a  József Attila-lakótelepet és a Vágóhíd utca környékét. A díj itt is 175 forint óránként. Ebben az esetben is a helyi lakosok kérésére helyezték ki az automatákat. A konfliktust vélhetően a Pöttyös utcai és az Ecseri úti metrómegállóhoz közel parkoló autósok okozták. A lakótelepen a kerület egy kísérleti zónát is bevezetett, ahol az órák kétszer olyan távol vannak, mint korábban. Erről itt írtunk részletesen.

E példákból is látszik, hogy a fizetős zónák már nem csak a belváros vonzáskörzetében szaporodnak, hanem a metrómegállók környékén is. Az Örs Vezér tere mellett a kerepesi úton túl például a X. kerület már bevezette a fizetős parkolást egy kisebb területre a Gyakorló utca, Hatház utca és a Fehér út között.

Közben alig van p+r célú parkoló

A BKK honlapján elérhető adatok szerint jelenleg Budapesten 2727 férőhelyes p+r-kapacitás áll az autósok rendelkezésére. Ebben a vasútállomások mellett található parkolók is benne vannak. A parkolók vagy ingyenesen vagy jelképes díjért, például napi egy vonaljegy áráért (350 forint) vehetők igénybe.

A legnagyobb kapacitású parkoló pont az őrmezei a maga 485 darabos befogadóképességével. A kerületnek nem is titkolt célja, hogy az autósok inkább ezt a parkolót vegyék igénybe, ne pedig a lakóházak melletti területeket. A borítókép forrása: Ferencváros Újság

Budapesti p+r-parkolók
Terület Férőhely
Cinkota 165
Csepel 363
Etele tér 247
Hűvösvölgy 80
Kaszásdűlő 40
Köki Terminál 330
Kőbánya-Kispest 206
Őrmező 485
Pillangó utca 121
Újpest-Városkapu 120
Rákoskert vasútállomás 69
Rákoshegy vasútállomás 136
Rákoscsaba vasútállomás 135
Rákoscsaba-Újtelep vasútállomás 28
Budafok-Háros vasútállomás 62
Budafok-Belváros vasútállomás 140
Összesen 2727

2017.01.11.

Forrás: napi.hu

 

adidas superstar damen glitzer silber

BUDAPEST XII. kerület - Már négy elektromos autót tölthetnek egyszerre az Istenhegyi úti MOL kúton

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Új, egyszerre négy villanyautó „tankolására” alkalmas töltőoszlopokat kapott az Istenhegyi úti MOL kút. Háromféle csatlakozót kínálnak.

A két új töltőoszlop nemcsak a japán szabványú CHAdeMO csatlakozót, hanem CCS-t és Type 2-est is kínál

A két új töltőoszlop nemcsak a japán szabványú CHAdeMO csatlakozót, hanem CCS-t és Type 2-est is kínál

A Magyarországon elsőként elektromos gyorstöltőt működtető Istenhegyi úton lévő MOL kút két újabbal bővült, pontosabban a régit is lecserélték az újabb fajtára. A két új oszlop már nem csak a japán CHAdeMO csatlakozóval ellátott autók töltésére alkalmas, Type 2-es és CCS töltőfejekkel is ellátták őket. Így már a BMW, a Renault, az Opel és a Nissan, vagy akár a Mercedes és Volkswagen gyártmányú villanyautók és plug-in hibridek töltése is lehetséges. 50 kW DC és 22 kW AC teljesítményű töltésre alkalmasak, a két új oszloppal így már négy autó tölthető egy időben.

Négy autó tölthető egy időben az Istenhegyi úti MOL kúton − duplája, mint eddig

Négy autó tölthető egy időben az Istenhegyi úti MOL kúton − duplája, mint eddig

A MOL egyre nagyobb szerepet vállalna a jövőben az e-üzemanyag (vagyis az áram) piacán is, ezért fontosnak tartják az üzemanyag töltőállomásokon elérhető villanytöltést. Tavaly átlagosan 5 villanyautó tankolt naponta az Istenhegyi úton − ebben nagy valószínűséggel szép számban szerepeltek Nissan Leaf taxik – és összesítve 18 MWh áramot használtak fel. A töltőállomás jellegzetes épületének tetejét, valamint a fát mintázó díszt is napelemek borítják, a felhasznált energia egy részét innen nyerik.

2017.01.04.

Forrás: autonavigator.hu

Nike Air Force 1 07 Premium Just Do It AR7719-100 Shoes – Buy Best Price Adidas&Nike Sport Sneakers